5 voordelen van een shopping app
Tegenwoordig heeft het overgrote deel van de Nederlanders een smartphone in bezit en ook bijna altijd toegang tot die smartphone. Een onbeperkte databundel is zo ongeveer één van de eerste levensbehoeftes. Uiteraard is het ook mogelijk om te shoppen via je mobiel: of dit nu gaat om bijvoorbeeld boeken of kattenvoer, de optie is aanwezig.

Steeds meer mensen kiezen er dan ook voor om te shoppen met de smartphone. Inmiddels doet 29% van de Nederlanders via de smartphone wel eens een aankoop.
1. Mobile first!
We gaan steeds meer richting een samenleving waarin de smartphone centraal staat. Al in 2014 heeft het gebruik van mobiel het gebruik van de traditionele desktop ingehaald. Dat betekent automatisch dat mensen ook meer gebruik maken van mobiele websites en daarmee apps.
"Is een app laten ontwikkelen dan genoeg voor een bedrijf? Nee, het moet een verlengstuk zijn van de huidige website. Kijk je naar een willekeurige app op je mobiel, dan is het vaak een app die het leven gemakkelijker maakt. Vaak zullen mensen, als ze de keuze hebben, bijvoorbeeld nog nader onderzoek op de tablet of computer doen."
2. Klanten zijn meer loyaal
Het is belangrijk om een website en mobiele app los van elkaar te zien. Je website wordt gebruikt voor het aantrekken van nieuwe klanten, waardoor het zaak is dit eerst prioriteit te geven. Is je website helemaal in orde: dan kun je vervolgens gebruik gaan maken van een app, om juist die klanten aan je te binden, welke loyaal zijn.

Vandaag de dag zijn er steeds meer vormen van marketing te bedenken, van traditionele radio en tv tot aan social media. Met een app wordt het mogelijk om hele specifieke acties op te zetten, om daarmee je doelgroep te bereiken. Je kunt dan denken aan bijvoorbeeld een spaarsysteem, waarmee je klanten laat sparen voor een bepaalde korting of cadeau.
3. Meer conversie
Uiteindelijk wil je natuurlijk zoveel mogelijk conversies realiseren. Met een mobiele app wordt dit gemakkelijker gemaakt. Gebruikers van een mobiele app bekijken niet alleen meer producten in de app dan in vergelijking met gebruikers van websites, aankopen via een app hebben ook een hogere gemiddelde orderwaarde. In vergelijking met mobiele websites, heeft een order geplaatst via een shopping app gemiddeld gezien een 140% hogere orderwaarde.

Een check-out moet natuurlijk zo gemakkelijk mogelijk verlopen: zorg dat er geen verborgen kosten meer verschijnen en dat alles op voorhand duidelijk is. Waar je bij een website vaak alle gegevens nog moet invullen, kan bij een mobiele app een gedeelte van de gegevens gehaald worden uit de beschikbare data zoals naam en adres. Dit zorgt er voor dat gebruikers van je app minder snel afhaken en uiteindelijk meer bestellingen afronden.
4. Meer inzicht in data
Een mobiele app maakt het mogelijk om onder andere de volgende gegevens te verzamelen over de gebruiker: de locatie, adresgegevens, contactinformatie, browsergeschiedenis, je accounts en informatie over je hardware.

Met deze informatie voorhanden, is het mogelijk om exact in kaart te brengen wat je doelgroep is. Facebook en Google bieden de mogelijkheid gedrag in apps te tracken, waardoor conversies en in-app handelingen gekoppeld kunnen worden aan statistieken als locatie en persoonlijke gegevens.

Je krijgt op die manier heel exact inzicht in wie, op welke plaats, jouw producten aanschaft en welke interesses en voorkeuren deze persoon heeft.
5. Meer contact met je klant
Je kunt je voorstellen dat, met een app, het makkelijker wordt om met klanten te communiceren. Dit kan bijvoorbeeld een leuke update zijn, zoals de introductie van een nieuwe collectie in je webshop.

Zo zorg je ervoor dat je veel gerichter contact met je doelgroep kunt realiseren. Heb je bijvoorbeeld een leuke actie met korting of tijdelijke aanbiedingen? Dan kun je ook deze door middel van een push-bericht naar je klanten sturen.

Dit waren de, volgens ons, vijf belangrijkste redenen om een app te laten bouwen. Natuurlijk is er nog veel meer mogelijk met een app!
App laten ontwikkelen?
Wil je een app laten ontwikkelen? Dan kan dat! Samen met onze partner JMango360, ontwikkelen wij namelijk mobiele shopping apps. Wij gaan dan zorgen dat wij voor jou een op maat gemaakte shopping app ontwikkelen.

Vraag ons gerust wat er mogelijk is, zodat je geen conversies mist. Wil je liever even bellen met ons? Dat mag altijd op +31 88 84 25 537.
Ontdek de kracht van maatwerk voor jouw webshop!
Nieuwsgierig hoe onze op maat gemaakte oplossingen jouw webshop naar nieuwe hoogten kunnen tillen? Neem vandaag nog contact met ons op!
Jesse
Developer
Copyright © 2024
LinkedIn