e-commerce
Koppelingen
17 mei 2019 door Mirko

Grip op je klantenservice met Belco en Blueprint

Naarmate je meer producten gaat verkopen via jouw webshop zul je merken dat je ook steeds meer vragen krijgt. Door adequaat en goed met deze vragen om te gaan, ga je het verschil maken met je klantenservice. Maar hoe doe je dit zo efficiënt mogelijk? Met onze partner Belco natuurlijk!

Belco is een eenvoudige en snelle manier om je klanten een geweldige klantenservice ervaring te geven. Of je nu wil bellen of chatten; je bent binnen 5 minuten bereikbaar, en dat heeft direct een positief effect op je verkopen.

Onderscheid je van de concurrenten met een perfecte klantenservice

Belco is dé klantenservice tool in e-commerce waar alle kanalen samenkomen in één inbox. Zo beantwoord je altijd de vraag via het gewenste kanaal van de klant en weet je direct welke klant je voor je hebt door de realtime informatie in de klantkaart. Zo geef je jouw klanten eenvoudig en snel, een geweldige klantenservice ervaring.

Op prijs kan er maar één winnen, wanneer je je wilt onderscheiden van je concurrenten. Er kan er maar één de goedkoopste zijn. Begin daarom met het creëren van een perfecte klantenservice, daarmee kun je echt hét verschil maken. Want waarom verkiezen velen Coolblue in plaats van bol.com? 😉

De voordelen van Belco binnen jouw e-commerce platform

Belco is een compleet platform waar live chat, telefonie, e-mail, whatsapp, messenger en telegram samenkomen in één inbox, maar daarnaast heeft deze tool veel meer handigheidjes, namelijk:

  • Binnen de klantenkaart kun je alle realtime informatie over je geregistreerde klanten lezen, zoals: de inhoud van winkelwagen, bestelhistorie en contactgeschiedenis. Haak dus meteen in op het juiste vraagstuk.
  • Samenwerken met je klantenserviceteam is met Belco een appeltje eitje. Het is inzichtelijk welke collega met welke conversatie bezig is en nieuwe conversaties kun je bij de juiste personen terecht laten komen. Zo voorkom je dubbele antwoorden en het doorsturen naar een collega.
  • Heb je meerdere teams, zoals bijvoorbeeld support, retouren of sales? Houd de informatie dan overzichtelijk en maak voor elk team een eigen inbox aan. Vragen over het betreffende onderwerp komen direct terecht in de juiste inbox.
  • Heb je meerdere shops en maak je gebruik van verschillende platformen? Geen probleem. Je kan met Belco alles combineren en samenvoegen.
  • Benader jouw websitebezoekers proactief via de live chat door triggers in te stellen, zodat je ze kunt helpen voordat ze je webshop met vragen verlaten.
  • Belco is grenzeloos te gebruiken. Beheer jouw klantenservice bijvoorbeeld op vakantie of onderweg, het enige wat je nodig hebt is een werkende internetverbinding.

Direct aan de slag

Je kunt snel en gemakkelijk aan de slag met de klantenservice tool van onze partner Belco binnen Blueprint. Je zult merken dat je klantenserviceteam efficiënter kan werken en dat je je klanten beter te woord kan staan. Wil je graag dat Belco even met je meekijkt tijdens het installeren? Plan dan een demo in, zodat ze alles meteen goed voor je kunnen instellen en je snel een lach op het gezicht van je bezoekers kan toveren.