Magento shop als e-commerce oplossing
Kies het juiste e-commerce platform: Magento 2
Waarom kiezen voor een Magento shop als e-commerce platform? Wat zijn nu echt de voordelen? Magento is het meest succesvolle en vooruitstrevende e-commerce platform op het gebied van onder andere gebruiksvriendelijkheid, flexibiliteit, functionaliteit en “Google vriendelijkheid”. Het grootste e-commerce platform heeft tientallen awards gewonnen en de back-end functionaliteiten zijn eindeloos door de diversiteit aan beschikbare modules en koppelingen vanuit de community.
Wij lichten graag toe wat de voornaamste redenen zijn waarom wij voor Magento 2 kiezen als ontwikkelaar voor B2B en B2C webshops en waarom wij je adviseren te kiezen voor Magento 2 als e-commerce platform.
Magento is Open Source
De filosofie van open source is dat de broncode van het stuk software vrij beschikbaar is, zodat iedere enthousiaste programmeur toevoegingen of verbeteringen aan kan brengen. Dit zorgt ervoor dat Magento een wereldwijde community van developers en partners heeft. Bij problemen is een oplossing zelden ver weg.  Dit maakt je mede minder afhankelijk van je leverancier.
Ruimte voor innovatie met een Magento shop
Magento leent zich uitstekend voor maatwerk design. Een Magento shop kan daarom volledig afgestemd worden op de verwachtingen van de eindgebruiker. Door de omvang van de community worden er dagelijks oplossingen in de vorm van nieuwe modules of koppelingen aangeboden.
Magento shop eenvoudig in gebruik
Magento is zeer gebruiksvriendelijk. Een Magento shop is eenvoudig beheerbaar vanuit een centrale admin, voor zowel B2C als B2B doeleinden. Ook meerdere webshops en landen kunnen vanuit dezelfde Magento installatie beheert worden. En last but not least is een Magento shop volledig responsive. Zo komt je Magento shop altijd goed voor de dag op alle apparaten.
Magento shop sterk in marketingfuncties
Omtrent online marketingactiviteiten zit je goed bij Magento. Magento is in de basis ingericht met een aantal sterke functies die de zoekmachine vriendelijkheid ten goede komen. Denk aan standaard gegenereerde meta-tags; standaard integratie van Google Analytics en Adwords en de nieuwe functionaliteit om je robot.txt bestand vanuit het beheerpaneel te kunnen beheren. Aanvullend kun je met een Magento shop ook profiteren van:
  • Zoekmachine vriendelijke pagina URL’s
  • Mogelijkheid om zelf URL Rewrites te beheren
  • Automatisch gegenereerde canonical tags
  • Microdata en rich snippets op de productpagina
  • XML Sitemap voor pagina’s, nu ook voor afbeeldingen
  • XML Sitemap voor afbeeldingen (nieuw in Magento 2)
    Druk de kosten met een Magento shop
Magento shop financieel aantrekkelijk
Een Magento shop laten maken vraagt om een relatief lage investering, t.o.v. andere enterprise e-commerce platformen. De total cost of ownership is laag. Hier draagt de eerder genoemde omvang van de community enorm aan bij. Door het grote aanbod in oplossingen in de vorm van koppelingen en modules is het niet nodig om het wiel opnieuw uit te vinden. Doorgaans is de doorlooptijd van een Magento-implementatie korter dan die van andere enterprise e-commerce platformen.
Magento 2
Met de gecommuniceerde end-of-life datum van Magento 1 is het belangrijk om de overstap naar Magento 2 spoedig in te zetten. Om de overstap naar een Magento 2 shop zo toegankelijk mogelijk te maken heeft Tickles Blueprint ontwikkeld.

Tickles Blueprint is een Magento 2 thema geschikt voor zowel Open Source als Commerce. Het vormt de basis voor elke Magento shop, van eenvoud tot volledig met maatwerk geïntegreerd. Aan de hand van dit thema kan er binnen anderhalve maand vanaf slechts €12.500 een basis Magento shop gerealiseerd worden.

Benieuwd naar de beste en snelste manier om over te stappen op Magento 2? Lees hier alles over Magento Blueprint.
Magento shop Open Source of Commerce
Tickles ontwikkeld B2B en B2C webshops op basis van het e-commerce platform Magento. Wij bieden Magento shops in twee verschillende oplossingen aan: Open Source en Commerce. Magento Open Source (voorheen Community) is de gratis versie van Magento. Magento Commerce (voorheen Enterprise) is de commerciële versie met bijbehorende licentiekosten.

Maar waar kies je voor? Wat is het verschil en hoe weet je welke het beste bij jou past? De business case bepaalt de keuze. Wie zijn jouw klanten? Welke klantreis leggen zij af? Welke functionele behoefte hebben ze? Wat is de omzetprognose? Welke investeringen kun je maken in het e-commerce platform? De basis van de Magento pakketten is gelijk.
Magento shop Open Source
Magento Open Source is zeer geschikt voor starters die nog niet omzet afhankelijk zijn. Een Magento shop Open Source is een solide basis. Door de omvang van de community met ruim 250.000 actieve leden beschikt Magento over een enorme bijdrage aan het platform. Dit biedt flexibiliteit om een webshop afgestemd op jouw wensen te starten en verder te laten groeien.
Magento shop Commerce
Magento Commerce (voorheen Enterprise) biedt je organisatie de volgende stap binnen B2C en/of B2B e-commerce. Magento Commerce is een e-commerce platform met een jaarlijkse licentie die gebaseerd is op de online omzet van je bedrijf. Hoewel de performance nog beter is dan de Open Source variant is de volledige featurelijst van Magento Commerce aardig lang. Nieuwsgierig? De volledige lijst is te downloaden via Magento.com. Een aantal interessante functionaliteiten lichten we graag toe:
  • Geef je klanten punten voor het voltooien van een activiteit binnen je Magento shop. Bijvoorbeeld voor het invullen van een review of het plaatsen van een bestelling met een minimaal ingestelde orderwaarde. Je kunt zelf bepalen wat je de klant in ruil voor zijn punten krijgt.
  • Stel prijspromoties in per store, product categorie, consumenten segmenten of product, handig bij bijv. tijdelijke actieperiodes.
  • Maak gebruik van retour-credits. Een mogelijkheid tot het geven van korting of een tegoedbon wanneer een artikel retour komt.
  • Beheer eenvoudig je contentmanagement door de drag-and-drop-functie.
  • Pas dynamic rule-based product relations toe, waardoor je passende up-sells, cross-sells en gerelateerde producten kunt tonen afgestemd op het klikgedrag van je bezoeker.
  • Verdeel rollen en rechten tussen afdelingen en collega’s
  • Laat klanten een offerte aanvragen binnen hun gebruikersaccount. Hier kan ook de klantcommunicatie worden geraadpleegd. Als beheerder van de Magento shop kun je offertes makkelijk aanmaken, aanpassen en beheren.
  • Maak gebruik van de quick order functionaliteit, zo kunnen bestellijsten snel geupload worden of herhaalbestellingen worden gedaan.
Wil je na het lezen van dit stuk advies inwinnen over jouw toekomstige Magento 2 shop? Wil je sparren over Open Source of Commerce? Of ben je nieuwsgierig naar ons Blueprint thema? Neem dan contact met ons op. De koffie staat klaar!
Ontdek de kracht van maatwerk voor jouw webshop!
Nieuwsgierig hoe onze op maat gemaakte oplossingen jouw webshop naar nieuwe hoogten kunnen tillen? Neem vandaag nog contact met ons op!
Jesse
Developer
Copyright © 2024
LinkedIn