Algemeen
9 november 2018 door Mirko

Magento 2 webshop binnen 1,5 maand live!

Tickles Blueprint

Pssst, hey! Heb jij al kennis gemaakt met Tickles Blueprint? Nee?! Dan is het hoog tijd dat ik je er wat meer over vertel.

Wat is Tickles Blueprint?

Tickles Blueprint is een opeenstapeling van 13 jaar Magento kennis, UX, UI, maatwerk oplossingen en nog veel meer, samengebracht tot één totaaloplossing om de overstap naar Magento 2 zo makkelijk mogelijk te maken!

Hoe is Blueprint ontstaan en waarom?

Wij zagen de e-commerce markt veranderen met de komst van Magento 2. Je merkte al snel dat veel bedrijven het toch wel spannend vonden en zich begonnen af te vragen;

“Moet ik de overstap naar Magento 2 wel maken? Of misschien toch eens gaan kijken naar een ander CMS platform”.

Partners als Shopware en Lightspeed zagen een kans om hierop in te springen. Je zag veel blogs, vlogs, persberichten en andere overtuigende/ vergelijkende berichten online verschijnen waarin Magento 2 werd vergeleken met deze systemen.

Tickles ademt Magento en het was tijd om wat tegengas te gaan geven. Het team van Tickles ging om tafel om te kijken wat we konden bedenken, in eerste instantie voor onze eigen Magento 1 klanten, om de overstap naar Magento 2 makkelijker te maken.

13 jaar aan ontwikkeling op één hoop!

We hebben, zoals we dit zelf noemen, een digitale boekenkast vol met maatwerk oplossingen die we door de jaren heen voor Magento 1 ontwikkeld hebben. Van al deze maatwerk oplossingen hebben we de juweeltjes eruit gehaald en opnieuw gebouwd voor Magento 2. Wat niet standaard in Magento zit, denk bijvoorbeeld aan onze interactieve banner, is nu wel gestandaardiseerd binnen Blueprint, maar ook;

 

  • een sticky header op de productpagina: Dit is een soort balk aan de bovenzijde van de pagina die altijd mee scrollt op de productpagina, zodat de prijs en het “winkelmandje” altijd zichtbaar blijven;
  • unique selling point(s): De mogelijkheid om netjes en overzichtelijk de unieke voordelen van een product op de productpagina op te sommen;
  • of voeg extra SEO teksten toe: Naast de standaard beschrijving op een categorie of subcategorie pagina kan er tekst ten behoeve van SEO onderaan de pagina geplaatst worden;
  • upload bijlagen: Per product kunnen er bijlagen worden geupload, denk aan bijvoorbeeld een gebruiksaanwijzing van een product via pdf;
  • voer extra up- cross-sell mogelijkheden toe: Wanneer je een product toevoegt aan je winkelwagen kun je gemakkelijk extra producten mee bestellen uit de pop-up die naar voren komt. Dit kunnen up of cross-sell items zijn;
  • maak je layered navigation compleet: Selecteer meerdere filters (multiselect), kies een filter en deze wordt direct geladen; zoek binnen attributen of voer een priceslider toe;
  • en nog veel meer.. Lees het hier https://tickles.nl/magento-2-thema-blueprint/

Partners kregen er lucht van :)!

Toen onze partners lucht kregen van Blueprint zagen we al heel snel hoe populair onze oplossing is. We ontvingen vragen als;

Hoe kunnen we Blueprint bij onze klanten onder de aandacht brengen?”
“Hoe kunnen we samen acties bedenken en marketing voeren?”

En zo ging het door en door en door…. totdat we besloten het voor iedereen toegankelijk te maken :)!

Benieuwd naar Blueprint? En wil jij weten wat Blueprint voor jou kan betekenen? Je kunt voor nog meer informatie luisteren naar de Dutchento Podcast. Of neem contact met ons op!